Average temperatures across Sydney for June 2009A warmer than normal winter has been forecast however when comparing data from nine weather stations across Sydney for June 2009, it has been found that average daytime maximum and minimum temperatures could best be described as "Mixed" for the month. The figures quoted are from the following weather stations (Weatherzone).
Campbelltown.
Dee Why.
Liverpool.
Parramatta.
Penrith.
Prospect (The closest official station to Blacktown where I live).
Richmond.
Sutherland.
Sydney.
CampbelltownAverage max 17.6C. Average min 5.6C (Long term average max - 17.8C. Long term average min - 4.2C)
Hence daily maximum temperatures were slightly below average but the nights were warmer than normal.
Dee WhyAverage max 17.9C. Average min 10.3 (Long term average max - 16.9C. Long term average min - 9.3C)
Daily maximum and minimum temperatures were a full 1C above average.
LiverpoolAverage max 17.5C. Average min 7.2C (Long term average max - 17.8C. Long term average min - 6.6C)
Hence daily maximum temperatures were slightly below average but the nights were warmer than normal.
ParramattaAverage max 17.8C. Average min 8.1C (Long term average max - 17.8C. Long term average min - 7.4C)
Average maximum temperatures were right on average but the nights were warmer than normal.
PenrithAverage max 17.7C. Average min 7.6C (Long term average max - 18.4C. Long term average min - 6.3C)
Daily maximum temperatures were below average but the nights were warmer than normal.
ProspectAverage max 17.3C. Average min 7.7C (Long term average max - 17.3C. Long term average min - 7.4C)
Daily maximum temperatures were average but the nights were marginally warmer than normal.
RichmondAverage max 17.8C. Average min 6.3C (Long term average max - 18.2C. Long term average min - 4.5C)
Average maximum temperatures were marginally below average but the nights were warmer than normal.
SutherlandAverage max 17.5C. Average min 7.2C (Long term average max - 17.8C. Long term average min - 6.6C)
Average daily temperatures were slightly below average but the nights were warmer than normal.
SydneyAverage max 17.9C. Average min 10.3C (Long term average max - 16.9C. Long term average min - 9.3C)
The maximum and minimum temperatures were a full 1C warmer than normal for this weather station being Observatory Hill.
At the Prospect Weather Station, the daily maximum temperatures for June 2009 were down from that experienced in 2008 (Av max June 2008 - 18.01C and average min for June 2008 - 9.58C).
Hence winter for Sydney has started out "mixed" with respect to average maximum daily temperatures. Some localities experienced a slightly cooler than normal June with respect to maximum daily temperatures while other localities experienced a warmer than normal June.
Generally the nights across Sydney have been above the average for the start of winter.
Harley Pearman